Rowery
Najważniejsze elementy, które napędzają rower - przerzutki, manetki, łańcuchy, kasety, korby, suporty itd.

Post 23.06.2010, 12:23

Mam kurde właśnie problem jak w temacie. Reaktywuję właśnie koło, założyłem nową przerzutkę i okazuję się, że jej koła prowadzące nie są równoległe do najmniejszej zębatki kasety, mało tego przerzutka sama z siebie siedzi na drugim przełożeniu. Wcześniejszą przerzutkę wciągnęło w szprychy i rower stał 2 lata na balkonie :/
Przeczytałem w którymś poradniku, że "jej regulacja nie ma sensu gdy hak jest bardzo skrzywiony. Wózek pracującej przerzutki powinien leżeć w płaszczyźnie zębatek: spójrzmy od tyłu (patrz rysunek)[...]".
Dalej są metody prostowania haka gdzie:
"Obie powyższe metody są dość żmudne: trzeba kilkakrotnie zdjąć przerzutkę, prostować hak, założyć przerzutkę, sprawdzić, itp. Osobiście często stosuję metodę "niedozwoloną", ale skuteczną. Nie zdejmuję w ogóle przerzutki tylko przy jej pomocy, odpowiednio ją ujmując i wyginając."
A teraz pytanie do Was: czy kiedykolwiek prostowaliście w ten sposób hak? Czy faktycznie jest to bezpieczne jeśli zrobi się to z wyczuciem a nie "na Jana"? A może macie swoje sprawdzone sposoby na hak?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii.
Nowicjusz
  • Posty: 5
  • Dołączył(a): 06.06.2010, 13:28
  • Rower: GT

Rowery
Forum rowerowe

Post 23.06.2010, 18:03

Jeśli masz dobre wyczucie, to możesz prostować przerzutką, każdy skuteczny sposób jest dobry, niektórzy proponują, szczególnie jak takie coś stanie się w trasie, zdjąć tylne koło, wykręcić przerzutkę potem w hak wkręcamy oś z kołem i prostujemy
"I Live My Life a Quarter Mile At A Time, Nothing Else Matters. For Those Ten Seconds Or Less... I'm Free" Dominic Toretto
Pisze zamiast jeździć
  • Posty: 1637
  • Dołączył(a): 10.05.2010, 19:00
  • Lokalizacja: Ostróda
  • Wiek: 36
  • Rower: Schwinn Impact/Trek 970 od X lat w budowie

Post 28.07.2010, 16:38

Przepraszam, że się dopisuję, ale mam ten sam problem, a jestem totalnym laikiem. Prosiłbym żeby ktoś po kolei w podpunktach wyjaśnił co mam zrobić ( najlepiej żeby był to najłatwiejszy sposób).
Nowicjusz
  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 28.07.2010, 15:21

Post 28.07.2010, 17:22

Istnieją co najmniej trzy metody prostowania haka:

1. Zdejmujemy przerzutkę (odkręcić sworzeń przy haku). Hak prostujemy przy użyciu dwóch francuzów: jednym przytrzymujemy hak widelec w miejscu osadzenia osi piasty, drugim łapiemy hak w okolicy gwintu i naginamy.
2. Zdejmujemy przerzutkę i wkręcamy w gwint haka ośkę od tylniej piasty Shimano (na pewno nam się gdzieś w domu poniewiera). Jak wyżej, blokujemy widelec francuzem i naginamy ośkę.
3. Obie powyższe metody są dość żmudne: trzeba kilkakrotnie zdjąć przerzutkę, prostować hak, założyć przerzutkę, sprawdzić, itp. Osobiście często stosuję metodę "niedozwoloną", ale skuteczną. Nie zdejmuję w ogóle przerzutki tylko przy jej pomocy, odpowiednio ją ujmując i wyginając... prostuję hak. Brrr... umywam ręce...
"I Live My Life a Quarter Mile At A Time, Nothing Else Matters. For Those Ten Seconds Or Less... I'm Free" Dominic Toretto
Pisze zamiast jeździć
  • Posty: 1637
  • Dołączył(a): 10.05.2010, 19:00
  • Lokalizacja: Ostróda
  • Wiek: 36
  • Rower: Schwinn Impact/Trek 970 od X lat w budowie

Post 29.07.2010, 22:59

wystaraczy sama przezytke troche nagiąć :zdrowie:
Obrazek
Jest częścią twojego ciała, a wszystkie ruchy na nim są całkowicie naturalne - kiedy tak poczujesz się na rowerze bedziesz dobrym kolarzem
Dyskutant
  • Posty: 461
  • Dołączył(a): 06.08.2007, 23:48
  • Rower: MTB i szosa

Rowery
Forum rowerowe


Powrót do Napęd rowerowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość