Hamulce - Deore LX tarczowe hydrauliczne nie hamują.

Jakie koła i do czego, czym skutecznie wyhamować? Opony, obręcze, szprychy, piasty, hamulce tarczowe i v brake.

Hamulce - Deore LX tarczowe hydrauliczne nie hamują.

Postprzez turku » 14.07.2009, 22:12

Witam,

Dziś zakupiłem rower. Leżak magazynowy z 2006. Wszystko chodzi w miarę dobrze oprócz tego że na tylnym trójkącie zauwazyłem chyba pęknięcie ramy ale dziś nie o tym.

Mam hamulce z serii Dual Control Simano deore LX klamki i hamulce.

Wczesniej posiadałem w moim XTC Avidy Juice 3 i po przesiadce na LX jestem zdruzgotany.

TTeoretyczne zalety tarczówek w porównaniu do moich LX
-łatwy do określenia punkt blokowania koła
u mnie: przedniego koła nie da sie zablokowac przy większej prędkości, w XTC rower stawał na przednim kole a tu takiego triku nie da się zrobic mimo lżejszego roweru.
- łatwe dozowanie
u mnie: Muszę z całych sił dociskać aby tak naprawdę zahamować.
- niewielka siła nacisku na dźwignie i duża siła ścisku
u mnie: jak wyżej

Tarcze wyglądają jak po aluminiowych puszkach z pepsi. Bys może takie one sa ale napewno nie wygląda to tak solidnie jak w Avidach 3.

Tak wioęc moje pytanie do tych którzy jeździli i na LX i na Avidach 3. Czy jakościowo można porównać te hamulce i czy z moimi LXami nie jest cośnie wporządku.
Bo teraz czuję się jakby to były tarcze mechaniczne.

Wg mnie skoro rower jest z 2006 roku olej mógł sie zestarzeć a system zapowietrzyć. i dlatego działa to tak "cudownie".
Więc czy LX to poprostu taki złom czy moje są nie teges.
Dzięki za szybka odpowiedź bo jutro z rana chciałbym jechac do serwisu.
turku
Początkujący
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11.12.2008, 22:53

Hamulce - Deore LX tarczowe hydrauliczne nie hamują.

Postprzez MtK » 14.07.2009, 22:20

LXy muszą się trochę dotrzeć ale sklep powinien ci taki rower przeserwisować bo 3 lata to sporo.
Sprzęt: Giant Anthem|Rock Shox Reba SL 85mm|Fox Float R|Mavic Crossride|Magura Marta SL|Korba/kaseta/manetki Deore XT. p.tył/przód XTR|Hutchinson Python MRC|WTB Shadow V| Kiera/mostek/sztyca Easton EC90SL/Easton EC70/Boplight
Nie odpowiadam na PW
Avatar użytkownika
MtK
Moderator
Moderator
 
Posty: 4259
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:23
Lokalizacja: Katowice
Rower: Giant Anthem

Hamulce - Deore LX tarczowe hydrauliczne nie hamują.

Postprzez turku » 14.07.2009, 22:23

Ale w jakim sensie dotrzeć. One w tym momencie nie hamują. Nie mam żadnego czucia.
Da sie je porównać jakościowo z Avidami 3?

Bo jesli tak to jest niebo a ziemia na minus LXów
turku
Początkujący
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11.12.2008, 22:53

Hamulce - Deore LX tarczowe hydrauliczne nie hamują.

Postprzez turku » 14.07.2009, 22:40

No i jeszcze pytanie o ramkę.

Zrobiłem fotki. Sądzicie ze to może być pęknięcie bo mnie nie wygląda na rysę..

Obrazek
turku
Początkujący
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11.12.2008, 22:53

Hamulce - Deore LX tarczowe hydrauliczne nie hamują.

Postprzez MtK » 14.07.2009, 22:53

Ciężko coś powiedzieć, spróbuj zrobić lepsze foto, trochę bliżej.
Sprzęt: Giant Anthem|Rock Shox Reba SL 85mm|Fox Float R|Mavic Crossride|Magura Marta SL|Korba/kaseta/manetki Deore XT. p.tył/przód XTR|Hutchinson Python MRC|WTB Shadow V| Kiera/mostek/sztyca Easton EC90SL/Easton EC70/Boplight
Nie odpowiadam na PW
Avatar użytkownika
MtK
Moderator
Moderator
 
Posty: 4259
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:23
Lokalizacja: Katowice
Rower: Giant Anthem

Hamulce - Deore LX tarczowe hydrauliczne nie hamują.

Postprzez turku » 14.07.2009, 23:02

Mam zwykły aparat kompaktowy. nic więcej niego nie wycisne. Postaram się skręcić lepszy jutro.
turku
Początkujący
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11.12.2008, 22:53

Hamulce - Deore LX tarczowe hydrauliczne nie hamują.

Postprzez reed » 15.07.2009, 05:44

Sadza po okolicy dookola "pekniecia" to to rysa jest. Na 99%
Zauwazcie, ze nie ma tam zmarszczen na lakierze. Jest gladkii. To normalna rysa.
BTW hebli to musza byc zaoliwione/zapowietrzone. Mam Deore i zablokowanie przedniego kola to zaden wyczyn. W porownaniu z Juicy 3 od kumpla z pracy sa moniejsze i maja duzo lepsza modulacje.
... było, minęło, nie wróci :(
Avatar użytkownika
reed
Moderator
Moderator
 
Posty: 3011
Dołączył(a): 22.03.2008, 12:30
Lokalizacja: Koenigshutte
Rower: NOX Resurrector

Hamulce - Deore LX tarczowe hydrauliczne nie hamują.

Postprzez turku » 15.07.2009, 22:24

Byłem w serwisie. Powiedzieli po przejechaniu się rowerem po sklepie sic! że wsyztsko jest OK ale jeszce powinny sie dotrzec i jak na zerówke przyjadę po 200km to wtedy się w razie czego nimi zajmą.

A najlepsze jest to że wymiana starego bo przeciez oleju z 2006 roku i odpowietrzenie mam mnie niby 40zł kosztować za hamulec.

No chyba oni są śmieszni. Mam płacić za coś co od początku sprawne nie było.
Zobaczę jak po dotarciu będą śmigać hample.
turku
Początkujący
 
Posty: 105
Dołączył(a): 11.12.2008, 22:53


Powrót do Koła i hamulce rowerowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość