Jak założyć poprawnie opony i koła?

Pytania oraz dyskusje serwisowe dotyczące konserwacji i smarowania roweru oraz jego komponentów. Dowiedz się jak dbać o swoją maszynę.

Jak założyć poprawnie opony i koła?

Postprzez tantos » 01.08.2006, 20:05

Witajcie,

mam kłopot, choć pewnie dla was wyda się trywialny. Kupiłem Sctta Scale 60 i coś mi się nie zgadza opis na oponach z kierunkiem obrotu. Opis na oponie jest następujący
<-- FRONT - ROTATION - REAR --> Jak założyć poprawnie oponę z takim opisem, gdyż wydaje mi się, że w moim rowerze mam założoną odwrotnie. Stojąc nad rowerem, patrząc przez kierownicę na oponę od góry "daszki" bieżnika mam ułożone do tyłu, a jadąc opona kręci się do przodu napisem REAR (kręci sie w prawo napisem REAR patrząc od strony roweru po której jest napęd). Dodam, że też straszliwie sypie po ramie i przedniej przerzutce. Po której stronie powinny być dzwignie zacisków kół (przedniego i tylnego), może tu jest błąd? Zdjęcia mojego roweru na stronie Scotta pokazują, że obie opony są odwrotnie niż u mnie. Dodam, że tak złożony rower kupiłem w całości i jeśli okaże się, że gumy są założone nie tak, to będzie niezła "jatka" w salonie Scotta ;)

Dzięki za pomoc.
tantos
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 01.08.2006, 19:41
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez wnd » 01.08.2006, 20:45

Ustaw kolo tak by ten napis byl na dole, strzalka front musi byc skierowana w prawa strone, patrzac od przeciwnej strony korby. Dzwignie zaciskow sa z regoly z lewej strony, patrzac z za roweru.
Podjazd, zjazd, podjazd, zjazd, uśmiech...
Avatar użytkownika
wnd
Raporter
Raporter
 
Posty: 341
Dołączył(a): 05.07.2006, 20:55
Lokalizacja: Sztokholm / Warszawa

Postprzez tantos » 01.08.2006, 21:01

Dzięki. W takim razie kółeczko z przodu to nie problem. Jest odwrotnie i chyba nawet w pośpiechu źle założyli bo mocowania hamulca tarczowego na amorki i piaście są po różnych stronach. Natomiast z tyłu, z tego co mówisz, opona jest odwrotnie. Może tak ma być specjalnie? Ten napis <-- FRONT - ROTATION - REAR --> (dokładnie tak jest widoczny jeśli jest na górze, czyli jadąc do przodu, REAREm kręci w prawo) jest po jedniej stronie opony i w moim przypadku mam go od strony przerzutek. Postaram się jeszcze zadzwonić do magików ze sklepu co oni na to ale chciałem też poznać wasze opinie i sugestie.
tantos
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 01.08.2006, 19:41
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez wnd » 01.08.2006, 21:14

Raczej nie jest tak specjalnie, poprostu jest zle zalozona.
Podjazd, zjazd, podjazd, zjazd, uśmiech...
Avatar użytkownika
wnd
Raporter
Raporter
 
Posty: 341
Dołączył(a): 05.07.2006, 20:55
Lokalizacja: Sztokholm / Warszawa

Postprzez coyoti » 01.08.2006, 21:43

Serwisant tez czlowiek, moze sie pomylic ;-) Trzeba przelozyc koleczko... Jak kupowalem swoj rower to mi zalozyli odwrotnie hamulce - lewy byl tylny, a prawy przedni...
Zapraszam na:
http://patrzcojesz.pl
Avatar użytkownika
coyoti
Dyskutant
 
Posty: 720
Dołączył(a): 19.06.2006, 17:20
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Wiktor » 01.08.2006, 21:53

Opona która jest z tyłu, powinna (w czasie jazdy do przodu) kręcić się zgodnie z kierunkiem strzałki za napisem REAR.
Avatar użytkownika
Wiktor
Maniak
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 11.03.2006, 01:09
Lokalizacja: Ełk

Postprzez tantos » 02.08.2006, 12:04

Ok. Dzięki za wyjaśnienia. Czyli ta sama guma z przodu kręci się FRONTEM a z tyłu w kierunku REAR. Tylko dlaczego wszystkie zdjącia Scotta Scale 60 pokazują inaczej. Znając życie marketing, bo ładny napis OXYD jest tylko po jednej stronie. Mam jeszcze jedną sprawę. Z tyłu mam XT i 3 śruby regulacyjne. 2 obok siebie to próg dolny i górny ale 3 przy samym haku nie wiem do czego jest. Czym się kierować przeprowadzając regulację tą śrubą. Opis w instrukcji jest następujący "Ustawić łańcuch na najmniejszej tarczy korbowodu przedniego i największym kole zębatym z tyłu. Śrubą nastawczą B ustawić kółko prowadzące możliwie blisko kasety koła tylniego, nie dotykając łańcucha. Potem ustawić łańcuch na najmniejszym kole zembatym z tyłu i ustawić w ten sam sposób, aby nie dotykało łańcucha" Trochę to nie po polsku, albo moja wiedza nie pozwala mi na zrozumienie tego opisu. Regulacja tą śrubą przesuwa jedynie wspornik, który ogranicza maksymalne wychylenie przerzutki jak odginam ją do tyłu. Dzięki za pomoc.
tantos
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 01.08.2006, 19:41
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez wnd » 02.08.2006, 23:21

Wiktor napisał(a):Opona która jest z tyłu, powinna (w czasie jazdy do przodu) kręcić się zgodnie z kierunkiem strzałki za napisem REAR.


Faktycznie, masz racje.
Podjazd, zjazd, podjazd, zjazd, uśmiech...
Avatar użytkownika
wnd
Raporter
Raporter
 
Posty: 341
Dołączył(a): 05.07.2006, 20:55
Lokalizacja: Sztokholm / Warszawa

Postprzez harry » 04.08.2006, 00:38

Ta trzecia srubka sluzy do regulacji odleglosci wozka (gornego kolka) od kasety, i w zasadzie nalezy postapic tak jak pisze w tej instrukcji.
Avatar użytkownika
harry
Początkujący
 
Posty: 107
Dołączył(a): 24.07.2006, 23:19
Lokalizacja: B-B

Postprzez zovi » 23.08.2006, 12:07

A co myslicie o czym takim, ze opona z tylu powinna byc odwrotnie zalozona jak z przodu? Dlatego ze jest to opona ktora ciagnie naped i dla lepszego ciagu ustawiona jest tak by lepiej trzymala sie trudnego podlolza. jak kupilem rower to tez mam wlasnie przod i tyl inaczej..Dlatego na oponie sa opisy w dwie strony bo jest to opona dwu kierunkowa i moze mozna ja uzywac i tak i tak w zalen=znosci od stylu i terenu jazdy...
Avatar użytkownika
zovi
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 21.08.2006, 12:52
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez Lucky » 23.08.2006, 20:45

zovi napisał(a):A co myslicie o czym takim, ze opona z tylu powinna byc odwrotnie zalozona jak z przodu?
Zmieni się na lepsze przyczepność na lużnej nawierzchni, ale opór wzrośnie. W zjeżdzie używa się często opon jednakowych, czyli takich jak na tył. Ja tak pokombinuje na zimę.... tz. zamontuje tył w odwrotnym kierunku.
Avatar użytkownika
Lucky
Dyskutant
 
Posty: 651
Dołączył(a): 14.04.2006, 00:16
Rower: Kona Stab DeLuxe, Kross Level

Postprzez zovi » 24.08.2006, 10:36

Wiesz tak sie zastanawiam czemu ja mam wlasnie tyl odwrotnie skoro nie jezdze w takich ciezkich warunkach, no czasem zdazy sie jechac pod stroma gorke na piasku i fakt faktem to luzik z podjechaniem, ale na plaszczeznie to opor jest wiekszy...w ten weekend zamiana. Sprawdze czy tak bedzie lepiej ;)
Avatar użytkownika
zovi
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 21.08.2006, 12:52
Lokalizacja: Warszawka

Postprzez ALF PL » 24.08.2006, 13:28

Witam. Ja mam w rowerku oponki Continental Survival Pro i tylną mam założoną odwrotnie ze względu na lepszą przyczepność (jest na niej napis że jak do lekkich warunków to normalnie a jak do bardziej hard (błoto itp.) to do tyłu :) i fakt że zwiększył się opór toczenia po asflacie ale przyczepnośc jest o niebo lepsza w górach :) A więc zakładamy tak jak jeździmy :):):)
Pozdrawiam
Absolutny brak czasu....
Avatar użytkownika
ALF PL
Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 21.08.2006, 16:22
Lokalizacja: Tychy

Postprzez dzixx1993 » 25.08.2006, 13:44

ja mam z przodu cst i ustawilem bierznikiem do przodu ale tez mi strasznie sypie po ramie i jak jade po kamieniach to strzelaja mi po ramie
dzixx1993
Avatar użytkownika
dzixx1993
Początkujący
 
Posty: 103
Dołączył(a): 30.06.2006, 15:00
Lokalizacja: Szczytna

Postprzez ALF PL » 25.08.2006, 14:11

hmmmm.... ano po ramie to i tak Ci będzie sypać jeżeli chodzi o pzednią oponke... A jak chcesz żeby nie sypało to zmień trase z kamieni na asfalt :-P ;-)
Absolutny brak czasu....
Avatar użytkownika
ALF PL
Nowicjusz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 21.08.2006, 16:22
Lokalizacja: Tychy

Następna strona

Powrót do Naprawa i konserwacja rowerów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości